Många PR-konsulter, reklambyråer och sk sociala medie-experter gör reklam för sin kunnighet att använda sociala medier i marknadsföringen av företag. Men se upp här handlar det i de flesta fall om att de kan Facebook och möjligen Twitter. Kunskapen är så pass undermålig när det gäller sociala medier att man blir mörkrädd för det kunnande de borde besitta, men inte gör.
Som företagare är det inte lätt att följa med om man inte har ett intresse av sociala nätverk. Men här finns det mycket att göras, men då krävs det riktigt kunniga människor. Det handlar inte bara om att använda Facebook som enda kanal. Som med all marknadsföring och aktivitet på nätet så är det mångfald som gäller. Därför ska du som företagare sätta krav på de som du ska anlita för att hjälpa dig nå ut på nätet via sociala medier.
Skulle jag välja ha någon som hjälpte mig så skulle grundkravet vara att de kunde: Google+, Facebook, Twitter och Pinterest.
Ger man sig ut för att klara av sociala medier så bör man klara av dessa fyra sociala nätverk som hjälp för dig att nå ut med ditt budskap. Detta är ett grundkrav. Ett gå all in på ett socialt nätverk är att binda sina händer bakom ryggen. Alla sociala nätverk kan samverka på ett positivt sätt för ditt företag. Så innan du bestämmer dig för att skaffa en hjälpande hand. Surfa runt lite och ställ krav på de som vill hjälpa dig. Bara för de kan Facebook så betyder det inte att de kan allt.
onsdag 18 april 2012
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget
(
Atom
)
Inga kommentarer :
Skicka en kommentar