Google

måndag 9 januari 2012

100 miljoner användare.

Har läst en del artiklar runt om på nätet. Många spekulerar i om inte G+ har 100 miljoner användare redan nu. Vi har sett någon graf att det skulle vara över 60 miljoner och att experterna säger att G+ växer med 10 miljoner per månad just nu. Om det stämmer kan bara Google själva svara på. Det vore intressant att höra deras åsikt i ämnet.

Jag kan bara utgå från mig själv och det jag ser på min personliga profil. Det byggs på med en strid ström. Framförallt har den sista veckan varit "svenskarnas" vecka. Bara idag tror jag jag fått 15 nya svenskar som följare. Vilket är mycket glädjande. Då jag suttit sen starten på G+ så känner man av trycket  på ett helt annat sätt än om man bara varit med någon månad. Intensiteten har ökat markant den sista tiden. Om jag skulle tippa efter mina egna erfarenheter på G+ så skulle jag tippa på att det ligger närmare 100 miljoner än 60 miljoner just nu.

Många säger att fler användare inte gör sociala medier bättre. Kan inte hålla med. Det är ingen klubb vi sitter i. Det är ett media där man kan vädra sina intressen och affärer. Tror aldrig att fler användare kan göra det sämre, snarare tvärtom. Vi har ju sett att G+ inte passar alla och så kommer det säkert att fortsätta vara. Men de som G+ passar för kommer det bli en boost för. Bara av den anledningen kommer G+ att bättre på sitt innehåll. För vi får aldrig glömma att det är vi som skriver på G+ som formar mångas upplevelse.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar