Google

söndag 8 april 2012

Ett tips från min skattkammare.

Då jag för någon månad sen bytte webbhotell till City Network så innebar det en hel del i förbättringsväg. Jag har haft Surftown i många år. Deras support har varit kanon under alla år, men de sista året har det varit uselt. Vissa frågor har tagit enorm tid att få svar på och vissa har jag inte fått något svar alls på. Sånt är uselt i mina ögon.
Jag har kollat runt lite och hade egentligen två alternativ, det var Binero och City Network. Till sist föll valet på City Network. Det är ett val jag inte ångrat. I veckan som var så uppdaterades deras mailsystem så nu har man mailboxar med 10GB utrymme. Det kan de konkurrera med vilken mailtjänst som helst.
Men det framför allt viktigaste är deras support och tillgänglighet som gör hela grejen. Man kan nå dem på alla större sociala nätverk och få svar inom en rimlig tid. Trevliga och alltid med tips om det är något man undrar över. Deras renodlade support är snabb och det är kunnigt folk som man får prata med. Aldrig några tveksamheter där inte.

Jag har några få reklamplatser här och City Network är en av dessa. Har jag reklam på bloggen så är det för jag själv tycker något är bra. Google reklam har jag för det genererar en liten slant ibland och det lever sitt egna liv. Den reklam jag har på högerkanten är det jag lägger till själv och som jag gillar och vill att andra ska få upp ögonen på.

Därför tänkte jag pusha lite extra för City Network. Går du i tankarna att skaffa ett webhotell eller tänker byta så är de ett ypperligt alternativ. Nu kan du få ett webbhotell med en .nu domän för endast 130 spänn för ett helt år. Detta är för det första året.
De har nu en drive där man endast betalar 120 kronor för webbhotellet under ett helt år, inga startavgifter eller andra kostnader. .nu domänerna säljs nu ut till 10 kronor domänen.

Vad får man då?

Utrymme: 250GB
Månatlig trafik: 5000GB
Antal domäner: Obegränsat
Subdomäner: Obegränsat

Dessutom ingår detta beroende på vilken sorts server man väljer för sin sajt.


LinuxWindows
Hjälp
PHP
Ja
Hjälp
MySQL Databas
50 st
Hjälp
ASP
NejJa
Hjälp
ASP.NET
NejJa
Hjälp
MSSQL Databas
2 st
Hjälp
CGI
Ja
Hjälp
SSI
Ja
Hjälp
Egna felsidor
Ja
Hjälp
Lösenordsskyddade kataloger
Ja


Givetvis ingår det mycket mer än detta på kontot, men det får du snoka reda på själv. Vill man testa på att ha en egen domän så är detta grymt fördelaktigt. Om du inte skulle vara nöjd så har du 60 dagar pengarna-tillbaka-garanti som grädde på moset.





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar