Google

torsdag 27 oktober 2011

Cirkelträning

Idag tänkte jag att vi skulle ha lite cirkelträning. Det finns många sätt att bygga upp sina cirklar på. Men om man är lite främmande vid cirkelbygget så har ni en fingervisning som kanske kan få igång era egna tankar om det.

Igår delade jag och Erik ut ett par cirklar och reaktionen vart lite oväntad. Många förstod inte vart allt folk kom ifrån. Jag själv är van att få in 20-30 stycken följare om dagen, ibland mycket mer. Så för mig är det inget jobbigt. Men är man ovan och inte har kläm på cirklarna än så kan det vara lite jobbigt. Det absolut bästa är att ha en cirkel som man kan kalla "Nya". Där stoppar du in allt nytt folk som lägger till dig och om du vill följa dem. Sen kommer du märka hur aktiviteten är på dessa i ditt flöde. När de visat aktivitet brukar jag lägga dessa i olika kretsar beroende på intressen eller annat.

Jag har en krets som heter "Svenskar", där hamnar alla svenskar eller svenskspråkiga. De hamnar även i min krets "Vänner", där alla jag följer hamnar. Har de något intresse som jag har en cirkel för så hamnar de där med. Om jag misstänker att ett visst intresse kommer bubbla upp på fler så gör jag bara en ny cirkel och låter de hamna där med. Alla utländska eller icke svenskspråkiga har jag "Engelska kretsen" för. Idag är det så enkelt att översätta inläggen så många som lagt till mig som inte snackar engelska har velat komma med i min svenska del så de kan följa med ändå via översättningen som finns som tillägg på G+.

Var inte rädd för att cirkla rejält. Jag har mellan 30 och 35 cirklar idag. Dessa kommer bli fler varefter. Fördelen är ju att man får mer struktur på flödet och man kan koncentrera sig på det man själ är mest intresserad av. Annars hade mitt flöde svämmat över och jag skulle inte kunna ha koll på allt. Nu har jag koll på nästan allt som skrivs.

Så cirkla på, jag kommer dela med mig av mer cirklar vartefter. ;)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar