Google

tisdag 25 oktober 2011

Världens bästa sociala nätverk.

Många vill kalla sitt nätverk för världens bästa nätverk. Facebook kan kalla kalla sitt för världens största nätverk. Men är det bäst för det? Enligt mig. Nej det är det inte. Det finns flera nätverk som ligger före FB i det avseendet. Google+ är klart bättre som socialt nätverk. Många sociala media-experter har sagt att Google inte har den sociala DNA i sig. Google behöver inte det, de har andra färdigheter som gör att Google+ är på väg att bli världens bästa sociala nätverk.

Google är just nu på väg att integrera många av deras olika funktioner i G+. G+ kommer bli navet i Google verksamhet framöver. Det nav som kommer styra det sociala livet på nätet. Någon skrev att "nya"Facebook är internet. Den personen kommer bli varse vad som är internet inom en snar framtid. När Google är färdig med produkten så kommer ingen, absolut ingen vilja vara utan Google+.

Med Googles alla produkter så kommer de springa ifrån Facebook. FB kommer känns så 2007. Idag pratar alla om att man måste vara på FB för att synas med sitt företag. Med Googles enorma erfarenhet när det gäller annonsering och ta hand om sina kunder kommer inte ett enda företag vilja vara utan Googles tjänster. Jag har själv utnyttjat Google vid annonseringar och deras support och hjälp överträffar allt som jag upplevt förut. Detta är enormt viktigt för företagen att ha i ryggen.

Nu kommer jag få på pälsen för detta påstående av en hel rad "experter". Men dessa "experter" kan glömma att jag kommer ta åt mig av deras argument. Dels för dessa så kallade experter inte är aktiva på G+ och dels för att Google+ har en stor stock av "power users" och den skaran bara ökar. Det är ett tecken om något. Flera "experter" har dessutom ändrat sig i sin uppfattning angående G+ och insett vilken enorm kraft G+ kommer vara i framtiden.

Så mina slutord denna blogg blir:

Du som finns på Google+ kommer ha en spännande framtid att se framemot och du som inte finns på Google+ kan jag bara säga: Signa dig på världens bästa sociala nätverk. ;)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar