Google

söndag 23 oktober 2011

Gästblogg: Mina erfarenheter av Google+

Den 11 Juli gick jag med i Google+ och sedan dess har jag blivit frälst. Det som skiljer G+ från Facebook är att på G+ så lär man känna en drös nya människor. Jag har aldrig på en social plattform fått ett sådant stort utbyte från de som jag har i mina kretsar som här på Google+. På Facebook håller man kontakten med sina vänner som man har sedan tidigare medan på G+ så skapar man nya kontaktnät och man får faktiskt en hel del nya vänner.

I och med att jag reggade mig till G+ i juli så har jag lärt känna en hel del nya människor. Människor som ser mig som jag är och som engagerar sig i mig och mitt liv. Man kan helt enkelt säga att de ser mig. På G+ finns det ingenting som handlar om popularitet utan det handlar om vad du ger de som du själv har "cirklat" och vad dem ger dig i utbyte. När man kommenterar på G+ så har man obegränsat antal tecken att utnyttja och det ger möjlighet till långa och djupa konversationer.

Jag har hittills inte sett så mycket yngre människor på G+, själv är jag 18 och fyller snart 19 år. Men G+ är verkligen ett givande forum för dig som vill få ut lite mer i konversationerna än på Facebook. G+ ger dig engagerade svar och en massa nya kontakter som bidrar till en roligare värld på nätet. Så funderar du på att konvertera. Gör det!

Hälsningar, 
Gästbloggare på G+ world :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar